Segalanya Disini

Mencari ke??

Followers

Monday, June 28, 2010

✿ Cara untuk dapatkan kuih kembung ✿



ini adalah cucor udang
sebenarnya..
aku pun x berapa tau sangat
tapi setelah diuji dan di kaji dicuba dan terus mencuba
akhirnya, aku berjaya!!


aku xmo kedekut ILMU
aku kongsikan dengan korang semua


korang bancuh kuih mcm biasa,
selalu orang letak YIS
aku letak GULA lebih
kalau nak letak YIS pun boleh
masih sama

buat DONAT
MESTI guna cara n
untuk dapatkan donat yang lembut
mcm beli kat tepi jalan

lepas bancuh semua tu..
letak dalam bekas
dan TUTUP
kedap UDARA tau

letakkan kedalam PETI SEJUK
biar kan..
nak lebih cantik
biar semalaman

dah keluarkan dari peti sejuk
bentukkan doh menjadi apa ja kita nak
cth : buat donut ke, pak tongkol ke, coq kembung ka
ikut suka korang la
pastu goreng dalam minyak yang betul2 panas
pasti kan PANAS tau..


akhirnya... siap dan boleh dimakan

SELAMAT MENCUBA

2 comments:

  1. kembungg??? macam cekodok je :) hehe

    ReplyDelete
  2. heheh
    tu cucoq udang...
    penah rasa donut yg lembut dan kurang isi???
    yg jual kat tepi jalan tu...
    cuba guna petua n.. mesti jadik mcm tu...

    ReplyDelete

mempunyai pendapat?? Luahkan.. saya sedia menerima kritikan dan pendapat dari ada. Terima Kasih

Related Posts with Thumbnails